[1.3. ¿Hay diversidad en nuestro entorno?]

Edad: 14-15 años

Lecturas: 1

Duración: 45min

Videos: 2

Entendre i valorar la intimitat dels altres i la seva diversitat.

  • Descobrir que activitats o costums d’altres cultures o creences, tot i ser molt diferents de la nostra, són respectables i acceptables.
  • Adonar-se que, coses que per a nosaltres són molt normalsper a altres persones són temes més íntims i privats.
  • Comprendre el sentit del dejuni (Pasqua, Ramadà), el nuviatge, la higiene, els símbols, …
  • El límit al degut respecte a les tradicions, cultures i religions es troba en la dignitat humana.

L’objectiu d’aquesta activitat és reconèixer la dignitat dels altres independentment de les seves circumstàncies personals, socials, físiques, econòmiques, etc.

En aquests moments i sempre ens envaeix la por davant el que veiem com a diferent al que nosaltres considerem normal. Per tant, cal aprendre a no tenir por de la diferència i saber comprendre d’on prové.

La nostra prioritat ha de ser valorar i estimar les persones, “sense cap distinció de raça, color, sexe, llengua, religió, opinió política o de qualsevol altra mena, origen nacional o social, posició econòmica, naixement o qualsevol altra condició” (Declaració Universal dels Drets Humans).

Video
https://drive.google.com/file/d/0B3TZdy9aq-r8UlFyOG5rX0ZEaFk/view

El artículo, agosto 2017:
http://www.milenio.com/firmas/derechos_humanos/dignidad-derecho-humano_18_867093361.html

Video “A un niño con autismo le dijeron que escribiera sobre él mismo”
https://www.youtube.com/embed/RAHe2uEMCMA 

Vídeo “Dignidad, diversidad”
https://www.youtube.com/embed/X2MwZC9esTA

Documento de trabajo: Què et fa dir això? (clic aquí)

Documento de trabajo: La dignidad como derecho (clic aquí)

Documento de trabajo: Rutina 10×2 (clic aquí)

PARTE FINAL

Video
https://drive.google.com/file/d/0B3TZdy9aq-r8UlFyOG5rX0ZEaFk/view