[3.3. Convivencia]

Edad: 16-17 años

Lecturas: 1

Duración: 45min

Videos: 2

Valorar i estimar les persones pel que són, siguin quines siguin les seves idees, creences, raça o sexe, i tractar-les amb el respecte que mereix la seva dignitat. Aprendre a ser crítics davant les diferents situacions de discriminació –també de discriminació de la dona a la nostra societat- i a resoldre-les.

  • Veure que les persones cal estimar-les i respectar-les pel simple fet de ser persones.
  • No condicionar el tracte que tenim amb una persona per les seves idees, la raça, la condició econòmica, els costums, etc.
  • Comprendre que darrera de qualsevol tipus de discriminació hi ha un atac a la dignitat de la persona.
  • Fer especial èmfasi en la discriminació de la dona tant a casa nostra com en països o cultures diferents.

El objetivo de esta actividad es reconocer la dignidad de los otros independientemente de sus circunstancias personales, sociales, físicas, económicas, etc.

En estos momentos y siempre nos invade el miedo ante el que vemos como diferente al que nosotros consideramos normal. Por lo tanto, hay que aprender a no tener miedo de la diferencia y saber comprender de donde proviene.

Nuestra prioridad tiene que ser valorar y estimar las personas, “sin ninguna distinción de raza, color, sexo, lengua, religión, opinión política o de cualquier otro tipo, origen nacional o social, posición económica, nacimiento o cualquier otra condición” (Declaración Universal de los Derechos Humanos).